.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گریه باعث احساس خوشبختی می‌شود

گریه کردن می تواند موجب بهبود اوضاع سخت شده و یا آن را تشدید کند، اما تاثیر واقعی گریه غیر از این اثرات ظاهری است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از "جهان"روانشناسان دانشگاه "تیلبورگ" هلند ثابت کرده اند اثرات واقعی گریه بستگی به شرایط خارجی فرد دارد. در پژوهشی که نتایج آن در مجله تخصصی علم روانشناسی منتشر شده مشخص شده گریه اثرات طولانی مدتی بر زندگی فرد دارد.

بر این اساس شرایط خارجی و یا دریافت حمایت از فردی که در زمان گریه در کنار فرد حضور دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است. پژوهش مذکور حاکی است در بیشتر موارد،گریه کردن موجب ایجاد احساس بهتر در فرد شده و تحمل شرایط دشوار را تسهیل می کند.

با این حال در 10 درصد موارد نتیجه گریه کاملا عکس این قضیه است. نکته اصلی در مورد کسانیکه احساس بهتری پس از گریه پیدا می کنند این است که در چنین حالتی آنها از سوی شخصی دیگر مورد حمایت قرار می گیرند. از این رو گریه در تنهایی و یا در حضور کسانی که عامل ایجاد آن بوده اند، تاثیر مخربی بر روحیه خواهد داشت.
به اعتقاد "سونیا کینیگادنر" روانشناس، نوع گریه کردن نیز به دو گونه است؛ گونه ای که در آن فرد به تخلیه خود پرداخته و به دلخواه خود به ابراز ناراحتی و یا عزاداری می پردازد که تاثیر مستقیمی بر دست یابی فرد به احساس خوشایند دارد. اما گونه دوم گریه پنهانی و بدون صدا است که احساساتی مانند خشم، تردید و عصبانیت را در فرد موجب می شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.136 seconds.